Omotiverad och tom

Just nu känns energinivån noll. Jag är trött, matt och helt omotiverad till allt.
Jag känner mig tom och inget känns. En tanke är varning, depression! Jag har ingen lust att göra någonting och ingenting känns.
Mina reflektioner handlar om att jag lagt så mycket energi till att...
Hitta ett samspel kring vårt föräldraskap. Viktor och jag är olika och jag låter saker han gör irritera mig och ta energi. Vi tänker olika kring saker och de kan stressa mig. Jag känner att han är otydlig och sätter inte ramar för barnen. Jag behöver säga till honom ofta att säga till barnen för jag orkar inte de då jag känner jag varit den som satt regler och ramar mest plus att jag har en sån roll på jobb också vilket gör att man inte orkar de hemma hela tiden också. Gemensammaregler verkar luddiga fast vi pratar om dom. För de är skillnad att prata om dom och förstå i vilka sammanhang de ska appliceras. De upplever jag inte Viktor ser i stunden. Han är rätt osäker på sin föräldraroll och verkar inte själv tänka så mycket på var han själv tycker. Tar åt sig mina tankar och verkar bli ännu mer osäker och gör som jag tycker vilket gör att han verkar sluta tänka själv och bara går efter min "pipa".

Jag har lagt ner så mycket energi på att planera och tänka kring allt med huset utan att ha honom mig. I mycket som kräver tanke och planering har jag inte fått med honom trots min förfrågan. Han skjuter på saker och tar inte tag i planering och handlingar.

De som har blivit gjort har varit för jag pushat på och pushat på för att få honom att göra de. Också vänt mig till hans pappa som i sin tur tagit tag i att hjälpa till i samspel med Viktor som först då verka få kraft att göra de.

Fått Viktor att påbörja grejer men sen tar de stopp utan att bli helt klart. Lämnar saker ofärdigt och påbörjat nya saker utan att slutföra de andra. Kan också slarva med saker så att de inte ser riktigt ordentligt gjort. De får lixom duga.

Tar inte själv initiativ till att planera och genomföra saker.

Jag står för all logistik hemma, städ, handling och ordning och reda. 

Tar aldrig initiativ att skriva handlelista, storhandla, planera middagar, städa skåp,organisera grunden, storstäd, inköp av saker i hemmet, planera träff med vänner, planera aktiviteter... saker bara händer...

Sopar bråk och problem under mattan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback