Hsp??

Mår generellt dåligt. Svårt stt sätta fingret på de. En känsla i kroppen som är ängslig och ångestfylld. Jag bokade tid hos nätpsykolog den 19 april. Av ren desperation att få hjälp att komma ur denna bubbla. Men spontant vet ja knappt vart jag ska börja för vet ju knappt själv varför jag inte mår bra. De är så mycket hit och dit.
Låg självkänsla
Balansera återhämtning och aktivitet
Social ångest

Jag mår dåligt efter personliga möten men folk. 
De gör att jag får nästan ångest innan dom ska ske. Jag är rädd att göra bort mig, bli misstolkad och dömd. Jag beter mig konstigt för jag blir obekväm. Börjar prata för mycket och börjar säga konstiga saker. Eller säger inget alls.
Efter överanalyserar jag mötet och drömmer ut mig själv. Tar med mig den känslan i nästa möte. En ond spiral.
Jag har en negativ bild av mig själv. Överanalyserar allt i detaljer. Fastnar på små saker som andra bara passerar.
Jag har hört om hsp och börjat lära mer om de. Jag har alltid känns mig annorlunda och gått på adhd utredning men visar att jag inte uppnår kriterierna för en sån diagnos.
Blev utbränd och fick höra att jag därmed också tenderar till att bli känsligare iom de. Men jag funderar också på vad som från början gjort att jag hamnat här. 
Jag utbrändheten inte bero på att jag från början överbelastas. Det är min känsla idag men att jag kanske inte tidigare reflektera över de. Nu ställs de mer krav på mig och min hjärna jobbar med så mkt hela tiden.
Jag vill få hjälp att hitta verktyg för att inte må så dåligt i sociala situationer och jobba upp min självkänsla. Jag har provat så mycket på egenhand. Poddar, självmedkänsla-övningar, bok om positiva tankar om mig själv osv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback