Uppdatering

Igår hade jag olustiga känslor i kroppen hela dagen. Vissa dagar känner jag mig mer sårbar och skör. Därmed mer mottaglig för att absorbera sånt som gör mig mer orolig och ångestfylld. Hela dagen sög jag åt mig negativ energi. Samlade på mig och på kvällen hade jag ont i magen. Jag bestämde mig för att sitta helt tyst och ensam och lyssna på ångesten jag kände. Då handlade oron om Ebbes förskola. Oroar mig för att den inte är r
tillräckligt bra för min Ebbe och det handla om att vi måste påbörja vinden och trädgården. Viktor satt och ville lyssna och de slutar med att jag tjabbar på Viktor om att han aldrig tar egna initiativ som gör att vi kommer frammåt i processen  i hemmet. Tömde jag bägaren av att berätta om min oro? Nej, efteråt var jag mer orolig och ännu ett problem dök upp. Viktor gör aldrig något. 

Idag känner jag ett tryck in huvudet. Förmiddagen var intensiv och min kropp och mitt huvud är trött. Jag ligger i sängen och tänker på allt som susar i mitt huvud. Jag letar efter fakta. Sånt som ska hjälpa mig i min förändringsfas. Jag är i en kokong och när jag är färdig i den processen ska jag komma ut som en färdig fjäril. Hur mår jag? Mitt huvud blir makalöst trött av min lilla förändring och utveckligsprocess. Min kropp lika så. Leder det till ett gott resultat och måste jag blomma ut så snabbt!? Om jag accepterar vem jag är nu? Vad kan jag göra nu för att vara den bästa av mig själv?

Se vad som finns framför mig, vad är nära tillhands som ger mig själv och min familj något!? De små sakerna i vardagen! Jag svävar lätt iväg både i handling och i tanke. Jag har inte heller gjort min läxa. Kanske jag behövde komma fram till detta nu för att förstå värdet i den läxa jag fick av Maria. Avslappningsövningarna och de små målen. De hjälper mig säkert att utvecklas fram i det jag vill. Istället för att rota i allt som ska bli bättre på en och samma gång. En liten sak i taget. Och under tiden vara här och nu och komma ihåg att vara nära mig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback