Saker jag inte tycker om jag säger och gör

När Ebbe gör dumheter och jag inte vet hur jag ska hantera de rotar jag i ryggsäcken. Något poppar upp som inte kommer ifrån mig själv. Igår tog jag Ebbe i örat. Inte hårt bara för att markera att ny räcker de. Han blev ledsen men när han sluta va ledsen reflektera han över situationen. Han förstod de han gjorde va fel. Men jag vill inte ta i örat. Jag tycker de är en otrevlig sak att göra. Jag mår inte bra av de. Och idag hota jag med att göra de om han inte sluta. De kändes inte heller bra. Igår tjabba jag på Viktor om att han aldrig tar initiativ. Kändes inte heller bra. När gör och säger jag sånna saker!?När jag inte är harmonisk. När jag är stressad. Jag kan hantera de bättre om jag är mindre stressad o pressad. Jag kan ju säga till Viktor att vi kanske ska fundera på att påbörja vinden. Istället för att lägga de på honom allt ihop! 
istället för att va så uppe i värv med Ebbe måste jag förebygga att jag inte blir så stressad att jag inte vet vad jag ska göra. Hade jag varit lugnare i mig själv hade jag hanterat de bättre! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback