Panik

Kaos inuti! Stress och panikkänslor och på gränsen till ett hysteriskt anfall! Why? Varför är jag sååå stressad. Vad stressar jag till? Andas! Känslan sitter i mig mage, mina axlar, mina käkar! 
Vad trigga igång stressen? Under 20 minuter har jag triggat igång en enorm stress inom mig. 
Min 2-åring stressar skiten ur mig. Och stressen gör mig arg och konsekvenserna blir att jag har svårt att hantera situationer som uppstår. Viktor får ta över och jag vill fly. När Viktor inte är hemma resulterar de i att anfallet av stressen spelas ut. 
När min 2åring springer runt, jagar hunden, hunden skäller, min lilla missnöjd där han är, maten står på spisen och jag ska ha koll på de, min sambo säger till Ebbe och Ebbe inte lyssnar. Alla ljud och händelser runt mig får man så stressad och full av ångest att flyktkänslan tar i överhand och alla verktyg jag har men då inte kan använda då stressen är så strk att jag blir handlingsförlamad. Intrycken blir för många och jag blir arg. 
Jag vill ta några andetag, agera så som jag vill agera men de är stopp. Kroppen är som en knuten näve! Vad ska jag göra då??




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback