stress och dålig sömn

Igår va jag riktigt trött hela dagen. Kände mig frånvarande, förvirrad och glömsk. Jag gick och la mig tidigt. Men sen va det super svårt att sova. Jag vände och vred på mig länge, hade spikmattan som brukar hjälpa. Till slut somna jag in i en orolig sömn. Stressande tankar av framtiden. Klockan 00.55 vaknar jag till plötsligt och omedelbart pigg. Trolle dricker och jag tänker bara på att jag ska somna om. Jag ligger och tänker på hur makalöst pigg jag är. Och är otroligt stressad i kroppen. Jag tänker på allt jag segat med. Två uppgifter ifrån skolan jag inte gjort än. Och att jag snart ska ha uppskrivning och uppkörning. Jag börjar snart jobba som förskollärare på riktigt och jag frågar mig själv om jag är redo. Kan man vara säker på att man är redo? Jag är rädd att jag inte lever upp till mina framtida kollegors förväntningar. Jag har ju aldrig varit förskollärare på riktigt.
Idag när klockan ringde va jag pigg direkt. Inte likt mig alls.  Jag är på hugger. Fixar och donar, gör mig redo för att skriva på papper på förskolan. Jag är verkligen så pigg idag. Känner som ögonen är runda som på en uggla. Jag hoppas jag fortsätter vara så pigg! Bara jag får sova! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback