Första snön har fallit. Jag känner hur kylan slår mig i ansiktet när jag hämtar posten. Klockan är 07.00

Jag vakna plötsligt.
Det va någon i min dröm som skrikek och slog mig hårt i magen.
Dina ljusa kalla blåa ögon stirrade på mig.
Den blicken fick mig att fly igen... men jag saknar dig endå.
Jag älskar dig.

Jag vakna.
Jag kollar på klockan, 0700 står det.
Har en klump i halsen.
 Utan att tänka gråter jag.
Jag går upp från sängen.
Drar på mig ett linne och mys byxer.
Sätter på te-vattnet och hämtar posten.
 Det är så kallt.

Jag sätter mig med en tee kopp i mina händer i soffan.
Jag slår på tv:n.
Blir inget annat än mtv.


Jag har städat hela dagen och nu är jag trött.
Jag väntar på mat.
Jag kommer få spaggetti och köttfärssås.
Sen ska jag och Denise komma på lost.


PALLA VARA DEPPAD....



Kommentarer
Postat av: denise

jag älskar dig callo. nu & för alltid


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback